با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن اقتصاد دفاع ایران و انجمن اقتصاد انرژی ایران
ارزیابی اثرمتقابل عناصر بازار در صنعت بانکداری ایران

محمدرضا حاجیان؛ حمیده بصیرت پور

دوره 1، شماره 1 ، مهر 1396، ، صفحه 7-22

https://doi.org/10.30473/indeco.2019.14985.1002

چکیده
  در این مقاله در صدد هستیم ﺗﺄثیر عناصر ساختاری همچون تمرکز، موانع ورود، تفاوت کالا و صرفههای مقیاس بر سودآوری و عملکرد صنعت بانکداری بررسی می‌شود. بدین منظور یک سیستم معادله همزمان مشتمل بر سه معادله رفتاری، عملکردی و ساختاری با استفاده از روش 3SLS تخمین زده شد. نتایج، حاکی از آن است که رابطه U معکوس بین تمرکز و تبلیغات برقرار است . ...  بیشتر

ارزیابی ﺗﺄثیر عناصر عملکردی و رفتاری براندازه رقابت درصنایع بهداشتی وآرایشی ایران

رضا یوسفی حاجی اباد

دوره 1، شماره 1 ، مهر 1396، ، صفحه 65-75

https://doi.org/10.30473/indeco.2019.16666.1006

چکیده
  هدف این مقاله، مطالعه تأثیررفتاروعملکرد برسطح رقابت در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی است، برای این منظوراز (VAR) و داده­های سال‌های 1389-1375 استفاده می‌شود. در مجموع نتایج حاکی از وجود رابطه معنی‌دار بین سطح تمرکز و سودآوری و تبلیغات به عنوان شاخص‌های عملکردی و رفتاری در این صنعت بوده است. نتایج حاصل از بررسی ارتباط متقابل عناصر ساختاری، ...  بیشتر

ارزیابی اثر مخارج تبلیغات بر تقاضا و سود محصولات صنعت نساجی و پوشاک ایران

جواد هراتی؛ حامد پرنده

دوره 1، شماره 1 ، مهر 1396، ، صفحه 77-94

https://doi.org/10.30473/indeco.2019.16913.1009

چکیده
  امروزه تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها درجهت افزایش سود و تقاضای محصولات و نیز تدوین استراتژی­های بازاریابی محسوب می­شود. هدف اصلی این مقاله بررسی ﺗﺄثیر تبلیغات و قیمت بر میزان تقاضا و سود در صنعت نساجی و پوشاک ایران با استفاده از یک الگوی پانل است. برای این منظور، از داده­های سالانه 1386-1374 مربوط به 12 کد چهار رقمی در زیربخش­های ...  بیشتر