اعظمی, سمیه؛ جلیلیان، ساجده؛ احمدی، مریم. (1395). تخمین همزمان مارک ـ آپ و بازدهی نسبت به مقیاس در صنایع کارخانهای ایران. تحقیقات مدل سازی اقتصادی, 25(7), 183–215.
پژویان، جمشید؛ خداداد کاشی, فرهاد؛ شهیکی تاش، محمد نبی. (1390). ارزیابی ناپارامتریک شکاف بین قیمت و هزینه نهایی در صنایع ایران در قالب یک مدل کورنویی. مجله علمی پژوهشی اقتصاد مقداری, 8(2), 95–121.
ترازنامــه انــرژی سالهای مختلف ، دفتــر برنامه ریــزی و اقتصــاد کلان بــرق و انــرژی، وزارت نیــرو.
ترازنامه هیدروکربوری سالهای مختلف معاونت برنامه ریزی , وزارت نفت.
خدادادکاشی, فرهاد؛ عبادی، جعفر؛ کیاالحسینی، ضیا الدین؛ حیدری، خلیل.(1396). اندازهگیری قدرت انحصاری صنایع تولیدی در ایران: رویکرد توابع تصادفی مرزی. فصلنامه علمی مدلسازی اقتصادی, 11(37), 45–62.
خدادادکاشی, فرهاد؛ عبادی، جعفر؛ کیاالحسینی، ضیا الدین؛ حیدری، خلیل. (1397). برآورد قدرت بازاری و پراکندگی آن در صنایع غذایی ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه. 26(102)، 195-215.
دهقانی, علی؛ مولایی, محمدعلی؛ حسینزاده، سمانه؛ هراتی، جواد. (1393). بررسی تاثیر عملکرد بازار، هزینههای تبلیغات و نوآوری بر درجه تمرکز در صنایع تولید مواد غذایی و آشامیدنی ایران. سیاستگذاری پیشرفت اقتصادی, 2(2), 119–147.
مرکز آمار ایران. نتایج آمارگیری از کارگاههای 10 کارکن و بیشتر سالهای 1381-1398
مرکز آمار ایران. حسابهای ملی سالهای 1381-1398
میکاییلی, سیده وجیهه؛ نورانی آزاد, سمانه؛ کریم، محمد حسین.(1399). اندازه گیری مارکآپ و قدرت بازاری در بخش صنعت ایران: رویکرد مرز تصادفی. فصلنامه علمی پژوهشهای اقتصاد صنعتی، 4(13)، 27-46.
نورانی آزاد, سمانه؛ خداداد کاشی, فرهاد.(1398). ارزیابی رابطه ساختار بازار و مخارج تحقیق و توسعه در بخش صنعت ایران (رهیافت رگرسیون انتقال ملایم پنلی PSTAR). فصلنامه علمی نظریه های کاربردی اقتصاد, 6(4), 27–52.
نورانی آزاد سمانه (1393). اندازه قدرت انحصاری در صنایع کارخانهای ایران و اهمیت نسبی نظریه کارایی و دکترین تمرکز بازار در تبیین آن. دانشگاه پیام نور تهران.
هژیرکیانی,کامبیز؛ نقیبی، محمد.(1394). برآورد موجودی سرمایه و بررسی کارآیی روشهای مختلف محاسبه آن در بخشهای عمده اقتصادی ایران. پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار), 15(2), 73–94.
Chen, Y., & Yu, X. (2019). Do subsidies cause a less competitive milk market in China?. Agricultural Economics, 50(3), 303-314.
Dai, J., & Li, X. (2020). How does subsidy change a firm’s market power? The case of China’s rice processing industry. Journal of Applied Economics, 23(1), 372-384.
Delis, M. D., & Tsionas, E. G. (2009). The joint estimation of bank-level market power and efficiency. Journal of Banking & Finance, 33(10), 1842-1850.
IEA. (2022)., Energy Statistics Data Browser IEAParis , https:// www.iea.org/data-and-statistics/data-tools/energy-statistics-data-browser.
Ren, S. M., & Zhang, J. (2013). Subsidies, rent-seeking costs, and markup rates: Based on empirical research from Chinese equipment manufacturing companies. Management World, 10, 118-129.
Schwartz, G., & Clements, B. (1999).
Government subsidies. Journal of Economic Surveys, 13(2), 119-148.
Wenqi, D., Khurshid, A., Rauf, A., & Calin, A. C. (2022). Government subsidies’ influence on corporate social responsibility of private firms in a competitive environment. Journal of Innovation & Knowledge, 7(2), 100189.
Yue, W., & Wang, J. (2020). Government subsidies and firm-level markups: impact and mechanism. Sustainability, 12(7), 2726.