با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن اقتصاد دفاع ایران و انجمن اقتصاد انرژی ایران
اندازه‌گیری کارایی شرکت‌های توزیع برق ایران در راستای تنظیم اقتصادی بازار برق ایران

محمد اوشنی

دوره 2، شماره 6 ، دی 1397، ، صفحه 49-70

https://doi.org/10.30473/indeco.2020.50950.1123

چکیده
  توزیع و انتقال برق در زمره انحصار‌های طبیعی بویژه از نوع محلی می‌باشد. این فعالیت در اکثر کشور ها توسط نهاد تنظیم کننده تحت نظم قرار می‌گیرد. سقف قیمت یکی از روش‌های تنظیم می‌باشد که بر انگیزه بنگاه ها تأکید دارد. در رویکرد سقف قیمت ، تنظیم کننده تلاش می‌کند با فراهم کردن محرک هایی ، بهره وری و کارایی بنگاه و بخش برق افزایش یابد. بر ...  بیشتر