آستریو، دیمیتریوس و هال، استفان جی (1393). اقتصادسنجی کاربردی: رهیافتی مدرن با استفاده از EViews و Microfit ، ترجمه محمدی، حسین؛ کرباسی، علیرضا و آزاده تعالی مقدم، مشهد: دانشگاه فردوسی.
خداداد کاشی، فرهاد (1377). ساختار و عملکرد بازار: نظریه و کاربرد آن در بخش صنعت ایران، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
داودی، پرویز؛ فیضپور، محمدعلی و سعیده رادمنش (1391). "تعیین اندازه بهینه در صنایع تولیدی ایران با استفاده از روش بقا". مجله سیاستگذاری اقتصادی، شماره7، صص 53-31.
فیضپور، محمدعلی؛ باغبان فردوس، نسیم و آسیه قربانی (1388). "تعیین اندازه بهینه بنگاه در صنایع مواد غذایی و آشامیدنی ایران طی برنامه سوم توسعه". مجله دانش و فناوری، شماره 1، صص 23-1.
فیضپور، محمدعلی؛ لطفی، عزتالله و مهدی امامی میبدی (1392). "اندازه بهینه تولید در صنایع مواد غذایی و آشامیدنی و تغییرات آن طی سالهای اول برنامههای دوم، سوم و چهارم توسعه". نشریه پژوهشهای صنایع غذایی، شماره 1، صص 36-25.
فیضپور، محمدعلی؛ مهینیزاده، منصور و مرضیه شاکری حسینآبادی (1394). "عوامل مؤثر بر سرعت تعدیل اندازه بنگاه در صنایع تولیدی ایران". فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، شماره 73، صص 110-93.
گجراتی، دامودار (1391). مبانی اقتصادسنجی، ترجمه ابریشمی، حمید، تهران: مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران.
گرجی، ابراهیم و مرتضی ساداتیان (1379). "ارزیابی درجه تمرکز در سطح تولید و عمدهفروشی بازار انواع یخچالهای خانگی". فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره16، صص 112-85 .
مرکز آمار ایران (84-1374). "نتایج آمارگیری از کارگاههای صنعتی با 10 نفر کارکن و بیشتر".
Carreira, C. and P. Teixeira (2011). “The Shadow of Death: Analysing the Pre-Exit Productivity of Portuguese Manufacturing Firms”. Small Business Economics, 36(3), PP. 337-351.
Carrizosa, M.T. (2007). “Firm Growth, Persistence and Multiplicity of Equilibria: an Analysis of Spanish Manufacturing and Service Industries”. Ph.D Thesis, Universitat Rovira i Virgili.
Coad, A. (2009). “The Growth of Firms: A Survey of Theories and Empirical Evidence”. Edward Elgar Publishing.
Comanor, W.S. and T.A. Wilson (1967). “Advertising Market Structure and Performance”. The Review of Economics and Statistics, 49(4), PP. 423-440.
Cook, R.; Campbell, D. and C. Kelly (2012). “Survival Rates of New Firms: An Exploratory Study”. Small Business Institute Journal, 8(2), pp. 35-42.
Cyr, D. and J. Kushner (2010). “Optimal Size in the Californian Wine Industry: A Survivor Technique Analysis of 1984–2009”. Presented at the World Wine Markets by 2030 Workshop, Australian Agricultural and Resource Economics Society National Conference, Adelaide, Australia.
Ericson, R. and A. Pakes (1995). “Markov-Perfect Industry Dynamics: A Framework for Empirical Work”. The Review of Economic Studies, 62(1), pp. 53-82.
Fertala, N. (2008). “The Shadow of Death: do Regional Differences Matter for Firm Survival Across Native and Immigrant Entrepreneurs?”. Empirica, 35(1), pp. 59-80.
Florence, P. (1933). “The Logic of Industrial Organization. London: Routledge and Kegan Paul”.
Fuss, M.A. and V.K. Gupta (1981). “A Cost Function Approach to the Estimation of Minimum Efficient Scale, Returns to Scale and Suboptimal Capacity: With an Application to Canadian Manufacturing”. European Economic Review, 15(2), pp. 123-135.
Geroski, P. A. (1999). “The Growth of Firms in Theory and in Practice”. Centre for Economic Policy Research, CEPR Discussion Paper 2092.
Gibrat, R. (1931). “Les Inegalites Economiques”. Paris: Librairie du Receuil Sirey.
Jovanovic, B. (1982). “Selection and the Evolution of Industry”, Econometrica: Journal of the Econometric Society, 50(3), pp. 649-670.