احمدیان، مجید و متفکر آزاد، محمد علی (1384). بررسی عوامل مؤثر بر حاشیه سود در دو بازار انحصار چندگانه فروش کالای فرآوری شده و نهاده اصلی تولیدی. فصلنامه جستارهای اقتصادی، شماره 4، 30-11.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (1397). شاخص تولید کارگاههای بزرگ صنعتی کشور سه ماهه اول 1397. 5-1.
پژویان، جمشید؛ خداداد کاشی، فرهاد و شهیکی تاش، محمدنبی. (1390). ارزیابی ناپارامتریک شکاف بین قیمت و هزینه نهایی در صنایع ایران در قالب یک مدل کورنویی. مجله اقتصاد مقداری، (2)8، 95-121.
خداداد کاشی، فرهاد (1394). اقتصاد صنعتی (نظریه و کاربرد). چاپ پنجم، انتشارات سمت.
خداداد کاشی، فرهاد (1388). دیدگاههای مختلف در مورد مفهوم و نظریه رقابت و تطبیق آن با وضعیت رقابت در بخش صنعت ایران. پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، سال 17، شماره 51، 40-25.
خداداد کاشی، فرهاد. (1379). ارزیابی قدرت و حجم فعالیتهای انحصاری در اقتصاد ایران. مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی. تهران، چاپ اول.
شهیکی تاش، محمدنبی؛ محمودپور، کامران و محسنی، حدیثه. (1393). مقایسه تطبیقی شکاف میان قیمت و هزینه نهایی در صنایع کارخانه ای ایران وکشورهای منتخب. سیاستهای راهبردی و کلان، (6)2، 39-56.
خداداد کاشی، فرهاد؛ عبادی، جعفر؛ کیاالحسینی، سید ضیاءالدین و حیدری، خلیل. (1397). برآورد قدرت بازاری و پراکندگی آن در صنایع غذایی ایران. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، (102)26، 215-195.
میکائیلی، سیده وجیهه، نورانی آزاد، سمانه کریم، محمدحسین (1399). اندازهگیری مارکآپ و قدرت بازاری در بخش صنعت ایران: رویکرد مرز تصادفی. فصلنامه پژوهش های اقتصاد صنعتی، 4(13)، 27-46.
نورانی آزاد، سمانه و اسحاقی گرجی، مرضیه. (1397). سنجش پویای ضریب کشش تغییرات حدسی و قدرت بازاری در صنعت چاپ ایران. فصلنامه پژوهش های اقتصاد صنعتی، (4)2، 83-96.
Asongu, S. A.; & Odhiambo, N. (2019). Size, efficiency, market power, and economies of scale in the African banking sector. Financial Innovation, 1(5), 1-22.
Boone, J. (2008). A New Way of Measuring Competition. The Economic Journal, 118, 1245, 61.
Christopoulou, R., & Vermeulen, P. (2012). Markups in the Euro area and the US over the period 1981–2004: a comparison of 50 sectors. Empirical Economics, 42(1), 53-77.
Chrysovalantis, A.N., (2017). An Investigation of the Degree of Market Power in the Greek Manufacturing and Service Industries. Journal of Industry, Competition and Trade, 17, 447–464.
Dhanora, M., Sharma, R., & Khachoo, Q. (2018). Non-linear impact of product and process innovations on market power: A theoretical and empirical investigation. Economic Modelling, 70, 67-77.
Martins JO, Scarpetta S, Pilat D (1996) Mark-up ratio in manufacturing industries: estimation for 14 OECD countries. OECD, Working Papers, 1- 48.
Hall, R. E. (1988). The relation between price and marginal cost in US industry. Journal of political Economy, 96(5), 921-947.
Homma, T., Tsutsui, Y., and Uchida, H. (2014). Firm growth and efficiency in the banking industry: A new test of the fficient structure hypothesis. Journal of Banking and Finance, 40, 143–153.
Kumbhakar, S. C., Baardsen, S., and Lien, G. (2012). A new method for estimating market power with an application to Norwegian sawmilling. Review of Industrial Organization, 40(2), 109-129.
Lopez, R. A., He, X., & Azzam, A. (2018). Stochastic frontier estimation of market power in the food industries. Journal of agricultural economics, 69(1), 3-17.
Rezitis, A. N., & Kalantzi, M. A. (2016). Evaluating the state of competition and the welfare losses in the Greek manufacturing sector: an extended Hall–Roeger approach. Empirical Economics, 50(4), 1275-1302.
Roeger, W. (1995). Can imperfect competition explain the difference between primal and dual productivity measures? Estimates for US manufacturing. Journal of political Economy, 103(2), 316-330.