با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن اقتصاد دفاع ایران و انجمن اقتصاد انرژی ایران
تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) بر شدت مصرف انرژی صنایع کارخانه ای ایران

علی اصغر سالم؛ حسین توکلیان؛ ستاره احمدی

دوره 5، شماره 15 ، خرداد 1400، ، صفحه 29-48

https://doi.org/10.30473/indeco.2021.7957

چکیده
  فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به عنوان یک تکنولوژی توانمند برای بهینه سازی فرآیندها مورد نیاز است و از این رو تاثیر گذاری آن بر شدت مصرف انرژی از دیدگاه های متعدد مورد بررسی قرار گرفته است، اما جهت تاثیر گذاری این فناوری بر شدت مصرف انرژی مبهم است. اندازه‌گیری، پایش و تحلیل مصرف انرژی برای آگاهی در صرفه جویی انرژی یک مساله کلیدی مبتنی ...  بیشتر

ارزیابی اثر مخارج تبلیغات بر تقاضا و سود محصولات صنعت نساجی و پوشاک ایران

جواد هراتی؛ حامد پرنده

دوره 1، شماره 1 ، مهر 1396، ، صفحه 77-94

https://doi.org/10.30473/indeco.2019.16913.1009

چکیده
  امروزه تبلیغات یکی از مهمترین ابزارها درجهت افزایش سود و تقاضای محصولات و نیز تدوین استراتژی­های بازاریابی محسوب می­شود. هدف اصلی این مقاله بررسی ﺗﺄثیر تبلیغات و قیمت بر میزان تقاضا و سود در صنعت نساجی و پوشاک ایران با استفاده از یک الگوی پانل است. برای این منظور، از داده­های سالانه 1386-1374 مربوط به 12 کد چهار رقمی در زیربخش­های ...  بیشتر