با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن اقتصاد دفاع ایران و انجمن اقتصاد انرژی ایران
ارزیابی اثرمتقابل عناصر بازار در صنعت بانکداری ایران

محمدرضا حاجیان؛ حمیده بصیرت پور

دوره 1، شماره 1 ، مهر 1396، ، صفحه 7-22

https://doi.org/10.30473/indeco.2019.14985.1002

چکیده
  در این مقاله در صدد هستیم ﺗﺄثیر عناصر ساختاری همچون تمرکز، موانع ورود، تفاوت کالا و صرفههای مقیاس بر سودآوری و عملکرد صنعت بانکداری بررسی می‌شود. بدین منظور یک سیستم معادله همزمان مشتمل بر سه معادله رفتاری، عملکردی و ساختاری با استفاده از روش 3SLS تخمین زده شد. نتایج، حاکی از آن است که رابطه U معکوس بین تمرکز و تبلیغات برقرار است . ...  بیشتر